søndag 17. juli 2011

Wall art in a frame




Dette bildet har vært et evigvarende prosjekt, men endelig er det ferdig :-) Alle bokstavene er klippet ut to ganger for hånd. Først skrev jeg ut i en lys gråtone på vanlig skriverpapir og klippet ut alle bokstavene. Deretter limte jeg de på forskjellige farger kartong, en farge for annethvert ord og sort på resten. Så var det mer klipping. Til slutt limte jeg de på hvit kartong. Rammen er gammel og var opprinnelig gullfarget. Den malte jeg i en farge som heter Scarlet red i oljemaling - fire veldig tynne strøk. Det siste som gjenstod var en tur til rammeverkstedet for å få passepartout og glass.
Jeg ble kjempefornøyd, og bildet skal henge på en strategisk plass i stuen.


For deg som lurer på hva det står: We do not remember days, we remember moments.

3 kommentarer:

Norunn sa...

Kjempestilig bilde Marie! :) Kreativ er du virkelig, og hakket mer tålmodig en meg ser du jammen meg også ut til å være :)

Maya sa...

Utrolig fin og stilig! Den er verdt det pirkearbeidet du har hatt!

Liv Elin sa...

Så fin! :)