lørdag 4. desember 2010

Min første tutorial: Å farge blomster med Promarker.

På den siste LO'en min har jeg brukt blomster som jeg har farget selv, og jeg tenkte at jeg kunne dele denne ideen. Det er nemlig veldig enkelt å matche blomster til resten av pynten dersom man allerede har et lite lager av tusjer. Det eneste man trenger er Promarker med valgt farge (funker sikkert fint med touch marker eller copics også), en blender og hvite papirblomster.

Dersom man ikke farger hele blomsten, begynn med å legge litt farge ytterst på bladet. 
Bruk blenderen til å trekke fargen lenger ned i bladet. Dersom det kommer farge der man vil at det skal være hvitt, feks i midten av bladet, bruker man bare mer blender der. Da flytter fargen seg mot kantene igjen.

Det ferdige resultatet. Nå kan man f.eks ha på litt glitterlim. Gi meg gjerne et lite vink dersom du prøver deg på dette. Nå er det bare fantasien som setter grenser. Hva med å legge flere farger på samme blomst?
Lykke til, håper noen får lyst til å prøve seg.

4 kommentarer:

Carrin sa...

Dæsken ta! Skikkelig flott!! Må komme oppom å få testa de tusjene dina snart ja :)

Marianne sa...

Nyyydelig Marie, og flott forklart.
Takk for at du deler, dette skal jeg garantert prøve. Tusjer har jeg jo nok av...:)
Klemmer fra Marianne:)

Lillnea sa...

Det ska jag absolut prova, har en del blommor som behöver piffas upp. Tack för tipset!

Camilla sa...

Ser kjempemorsomt ut, så fint det ble! Dette må prøves:)