lørdag 25. september 2010

Mormors hjerteknuser - Promarker del 2

Jeg har fått det for meg at promarker tusjene mine lett kan brukes på mange scrappeprosjekter. Det som er så fint, er at det er så lett å koordinere fargene med div pynt. I dette tilfellet har jeg koset meg med maling, stempling og farget med promarker tusjene mine over det. Hvordan laget jeg denne bakgrunnen? Drypp noen dråper med hvit akrylmaling på sort bazzil og dra malingen nedover med noe flatt. Jeg har brukt en linjal. Stempelet er fra Papertrey Ink og er embosset med hvit farge. Så har jeg brukt sky blue, apple green, red og mustard på det hvite. Pynten er alfabet fra Doodlebug, dymo og thickers fra AC dear lizzy, QK dies og MS butterfly punch. Litt glitterlim er også påført men det vises ikke så godt.

Min gode venninne fra Tromsø, Trine, kommer på besøk i dag, og jeg gleeeder meg :-)
Ha en super helg alle sammen!

I've been using my Promarker pens on a lot of my projects lately and I've found that it's easy to coordinate colors that way and make it match with the decor. On this LO I've had a lot of fun with paint, stamps and Promarkers. How did I make this background? Apply some drops of white acrylic paint to a black cardstock and use something flat and hard (I used a ruler) to drag the paint downwards. Stamp and emboss and then color with promarkers over all the white. I've used sky blue, apple green, red and mustard. Alphabet stickers from doodlebug, thickers from AC dear lizzy, dymo, QK dies and MS butterfly punch. Some glitterglue has been applied but it doesn't show very well.

My good friend from Tromsø, Trine, is coming to visit for the weekend, and I'm sooooo happy!


Have a great weekend everyone!

6 kommentarer:

Hege-Annie Simonsen sa...

Wow, så herlig albumside! Digger de sterke fargene og alle detaljer - herlig bilde da! ;)

Hektisk hos meg for tida - eksamen snart + en del andre ting. Har ikke fått sendt babyhilsen dderes vei ennå, kom jeg på!... Føler at tida ofte løper fra meg, etter at vi hadde flyttesjauing i sommer - det var slitsomt når det sto på!!

Du får si fra om du er i Tromsø noe, kanskje vi kan treffes da?..

Klem, m. ønske om god helg - fra meg til dere

Meretekj sa...

Nydelig side med de to:)
Flott dekorert også:))
Klem fra Merete

Lillnea sa...

Så läckert!
Perfekt med lite idéer om hur man kan använda sina promarkers! Mina ligger mest bortglömda i en låda :( Det kanske det blir ändring på nu...
Hoppas du haft en fin helg med din väninna :)

Camilla sa...

Så kult, Marie! Du lager så mye morsomt og flott på albumsidene dine:) Veldig inspirerende:)

Stor klem fra Tromsø!

Lilla07an sa...

Jättefin LO. Så roligt att du visar oss så vi kan gå in och titta.
/Lilla07an

Malin sa...

Hej!

Vilken otroligt fin LO!
Och inspirerande! Jag blev jättesugen på att prova detta och ska försöka mig på ett försök i helgen. Roligt att mixa akryl, stämplar och ProMarkers på detta sätt. Skulle jag aldrig ha kommit på om inte du visat det här!

Mvh,
Malin, DT på Swe Scrapbook.