søndag 5. april 2009

Blått og rødt, men ikke 17.mai :-)



Dette bildet var en utfordring for meg å scrappe, i og med at jeg ikke hadde spesielt mye "stæsj" i riktig blåfarge. Ville hente opp fargene i bildet, som var blått og litt rødt. Det eneste jeg hadde var litt blå bazzil og maling. Malingen er akrylmaling, men jeg har også brukt MM sin Twinkling H2O irridiserende blå oppå akrylmalingen for å få litt ekstra skimmer. De små sirklene under bildet har jeg laget med en demontert penn som jeg har dyppet i maling og stemplet på bazzilen. Inni sirklene har jeg hatt crackle glaze.
Thickersene er også "hjemmelaget", da de i utgangspunktet var ubehandlet. De har først fått et par strøk med hvit akrylmaling med et lag crackle glaze.
Pynten har jeg laget med flere lag av bobleplast, tyll, mønsterpapir, blå bazzil, en knapp og litt bånd. En rød fjær er prikken over i'en. (er visst i fjær-hjørne for tiden...)
Detaljene med crakle glaze og bobleplast henter opp akrylstolen i bildet som er gjennomsiktig. Sirklene gjentas i pynten, fargene i bildet. Viktig med gjentagende elementer ;-)
Takk for at du tok en titt, ha en riktig god påske :-)

1 kommentar:

Hege-Annie Simonsen sa...

Herlig LO! :-)
Ønsker deg en riktig god påske Marie! Nyt fridagene!! Klem, Hege