torsdag 2. oktober 2008

Julekort til sukkersøtt's #9












Da ble jeg ferdig faktisk en hel dag fortere enn normalt ;-) Jeg har koset meg med dette prosjektet, som er etter en utfordring laget av Bibbi. Kriteriene denne gang var at kortet måtte ha minst 2 bretter, det måtte være et julekort og så måtte det være minst en snøkrystall, bånd og bling. Mitt kort skal i utgangspunktet kunne brettes mange ganger, men pga litt mye pynting og mye papir, ble det så tykt at det ikke er forsvarlig å brette det noe særlig mye mer enn 2 ganger... Jaja, man lærer så lenge man lever. Takk til Bibbi og Sukkersøtt for en morsom utfordring!



Bilde 1: Forside

Bilde 2: Bakside

Bilde 3: Helt utslått innside stående

Bilde 4: Foldet inn fra høyre mot midten

Bilde 5: Uten så mye pynt skal man kunne brette hele den nederste kanten inn mot midten

Bilde 6: for så å brette fra høyre mot midten igjen. Jeg har prøvd å vise hvordan man skal kunne gjøre, men kortet blir da så tykt at det går opp i liminga ;-)



Har brukt :

Mønsterpapir fra 3ndypapir

Motiv fra internett. Et gammelt julekort fra USA fra 20-tallet.

Bånd

Halvperler fra Kaiser

Mye pynt fra MM, Falala serien

Hjerter og snøkrystaller fra QK

Eyelets

Tags fra Panduro

Swirler fra Autumn Leaves (Takk for lånet Kristin!!)

Alle kanter er svertet med Distress ink vintage photo

Tiny alphas brown fra MM










8 kommentarer:

Pingpong sa...

Kjempe flott julekort! Masse fine detaljer :)

Bente sa...

Åååå det var lekkert!! Genialt!!

Maya sa...

Åhhhh så lekkert julekort!
Nyydelig på alle sider og knall flott brette-løsning!

Takk for att du deltar,
klem fra Maya :)

Paperaddict sa...

Oj så mange bretter - og kjempesøtt motiv! Nydelige farger.
Klem fra Hilde

Camilla sa...

Gud, så fint det ble! (Så det jo da det ikke var helt ferdig enda ;) he he). Skikkelig bra bretteløsning, tror jeg må låne den der:)

Ingun sa...

Nydelig julekort, lur måte å brette på, kjem til å prøve meg på den.

Marte sa...

Hei Marie!
Leenge sia sist:) Åsså så søt liten gutt dokker har fått, litt seint men gratulere så mykje (mykje eg kje har fått me meg:) ) Har dokker gifta dokker åsså?
Så flink du e å lage kort! Har sotte å sett å beundra mykje no!! Bei reint inspirert her!!:)

Ha ei fortsatt fin helg!
Klem Marte Schmitz

Camilla sa...

Takk for kommentar på stjernealbumet:) Kanskje du har lyst å lage ett med meg en (to..) dager? Typen skal kanskje på jakt til helga, så kunne kanskje tatt søndagen? Eller en annen dag:) Vi kunne lagd jule-stjernealbum!
Akkurat bestilt to stempel fra Wiff of Joy, måtte bare;)
Ses til tag-bok på onsdag!