lørdag 6. september 2008

Sukkersøtts utfordring # 5: Mappekort






Nå er jeg endelig i havn med mitt første mappekort, og det var utrooolig moro! Ble litt stress, for jeg fikk ikke begynt før i dag, så hadde det ikke vært for den forlengede fristen, hadde jeg ikke rukket det pga ferie. Selv om det begynner å bli høst ute, så prøver jeg tydeligvis å holde fast på sommeren, for dette kortet er et skikkelig sommer - kort! Fargene går i turkis og oransje, og det er en herlig fargekombo i mine øyne :-) Her følger en materialliste:

Stempelet på forsiden husker jeg ikke lenger hvor jeg har bestilt, men det heter "little girl", og er fargelagt med promarker tusjer. Stempelet inni er fra papirgleder.no.
Mønsterark er fra Scrapper's choice og heter "liljekonvall", ellers litt restepapir og et oransje bazzil ark.
Panduro knapper og ric rac, et lyseoransje silkebånd som man knyter sammen kortet med, et par brads fra kaiserkraft, en selvheklet blomst og noen andre blomster kjøpt på lokal bokhandel og noen halvperler. Alle kanter av mønsterarket er kantet med irriserende glitterlim, det gjelder også stempelmotivet. Sirklene er klippet ut med mønstersaks og hullet langs kanten med en fiskars maljesetter. Ellers er det også brukt et "gratulerer"-klistremerke og en sommerfugl-rub on som er brukt glitterlim på. Det skulle være det hele :-)

6 kommentarer:

Maya sa...

Du har helt rett i att det var en herlig fargekombo ja! :)
Oser sommer av det kortet (og her er det dessverre høst...) og man kan drømme seg bort litt!

Nydelig motiv,og så stilig å sette motiv og tekst på snei :)

Takk for att du deltar,
klemmer fra Maya

Hege-Annie Simonsen sa...

Herlig sommerlig kort, Marie! Herlig mønsterark og flotte detaljer! Den blomsterjenta er bare såååå søt!!! :)

Håper du har ei god helg! :) Klem

Camilla sa...

Så stilig mappekort!! Og kjempefine farger du har brukt. Alt ser så gjennomført og perfekt ut!:) Gøy å lese at du likte utfordringen!
Klemmer fra Camilla.

Hanne sa...

Så flott dette mappekotret ble da, Marie, disse fargene var virkelig en stilig kombinasjon! Gjennomført og lekkert :)

Flott at du rakk denne utfordringen, håper du får en fin dag :)

Ingun sa...

Dette var eit fin gjennomført kort,
likte godt at du lukka det igjen med sløfe på baksida.

Andrea sa...

Oh wow, great card.
xAndrea